Star Music Radio

And So It Goes - Jennifer Warnes

送给每一颗孤独的星星……

 

And So It Goes

In every heart there is a room
每颗心里面都有个空间
A sanctuary safe and strong
如同庇护所坚固又安全 
To heal the wounds from lovers past
治疗着爱侣离弃的疼痛
Until a new one comes along
直到另一个出现
I spoke to you in cautious tones
我小心翼翼地与你交谈
You answered me with no pretense
你对我的回答坦诚相见
And still I feel I said too much
而我仍然觉得自己多言
My silence is my self defense
我的沉默是自我的防范
And every time I've held a rose
而每一次我手握着玫瑰 
It seems I only felt the thorns
我仿佛只感受到了荆棘
And so it goes,and so it goes
如是而已,如是而已 
And so will you soon I suppose
我想你不久也会如此
But if my silence made you leave
但若我的沉默令你离去
Then that would be my worst mistake
那将会是我最大的过错
So I will share this room with you
因此我与你分享这空间
And you can have this heart to break
你又能够把这颗心撕破
And this is why my eyes are closed
这就是为什么我闭上双眼
It's just as well for all I've seen
只因我所见的一点一滴
And so it goes,and so it goes
如是而已,如是而已 
And you're the only one who knows
而你是知道内情的唯一
So I would choose to be with you
因此我宁愿与你一起 
That's if the choice were mine to make
假如能选择由我 
But you can make decisions too
但你也可以来作决定
And you can have this heart to break
让这颗心再度破碎
And so it goes,and so it goes
如是而已,如是而已 
And you're the only one who knows
而你是知道内情的唯一

评论(3)
热度(173)